Az iPad és az iPhone 4 rekordbevételekhez juttatták a Steve Jobs vezette társaságot. Egy marketingprofesszor szerint a technikai teljesítmény nem meghatározó az átlagos Apple-fogyasztók számára.
Markus Giesler, a Witten/Herdecke Egyetem Stratégiai Marketing Tanszékének tulajdonosa és a Torontói Egyetem Üzleti Iskolájának marketingprofesszora. Fő szakterülete a marketingszociológia és -antropológia, illetve a fogyasztási kultúra. Fiatal kora ellenére elismert szakembernek számít, aki felszólalt többek között a Davosi Világgazdasági Fórumon és számos céggel, illetve szervezettel (Apple, BMW, Electronic Frontier Foundation, MoMA, Procter & Gamble, Sony) kapcsolatban végzett kutatásokat. Publikációi jelentek meg többek között a The New York Timesban, a Time Magazineban, Financial Timesban, a Business Weekben, a Corriere della Sierrában, a Le Figaróban és a Der Spiegelben.
"Egy márka nem feltétlenül a funkcióknak, például a tárolókapacitásnak vagy az üzemidőnek köszönhetően adja el magát. A technikai teljesítmény nem meghatározó az átlagos Apple-fogyasztók számára. Sokkal inkább érzelmi döntésről van szó: milyen haszna származik az identitásomnak egy iPhone birtoklásából? Az Apple-közösséghez bizonyos normákat és értékeket társítanak, s ezek akkor sem változnak meg, ha egy termék éppen nem működik kiválóan. Az Apple minden termékében benne van kicsit a márka története. Az 1980-as években Steve Jobs a PC 'diktatúrája' ellen küzdött és később megismételte ezt a harcot az iPoddal is. A vállalat nem csak egy iPhone-t ad el a vásárlóinak, hanem azt az érzést is, hogy egy forradalomban vesznek részt. A mitológiai Dávid kontra Góliát küzdelemről van szó, még akkor is, ha bizonyos területeken most már az Apple a Góliát" - közölte Markus Giesler.
A szakember hozzátette, hogy...
A cikk folytatásához kattints IDE!
Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is a legnépszerűbb közösségi oldalakon (klikk a gombra):